luni, 22 octombrie 2012

Tort medovik / Cake Medovik

Este tortul copilariei mele, nu lipsea la nici o zi de nastere, este foarte popular la mine acasa si ar fi fost  pacat sa uit aceasta reteta, ce este drept nu am mai facut acest tort de ani buni si cum tot il "amenintam" pe sotul meu cu ceva bun de la mine de acasa  intr-o zi m-am pus pe treaba.
...sa nu va speriati ca e mult de munca cu foile, chiar de loc toata chestia este sa va miscati repede:)) tortul in sine dureaza sa il faceti ~ 1 ora si un sfert maxim insa trebuie sa stea la frigider peste noapte. Credeti-ma ca este un deliciu...








Ingrediente                                                                   Ingredients
pentru foi
-2 oua mari                                                                         -2 Large eggs
-60 gr unt                                                                           -60 G butter
-2 linguri de miere                                                               2 Tablespoons of honey
-1 lingurita cu varf de bicarbonat de sodiu                           1 Heaping teaspoon of baking soda
-~3 pahar faina                                                                   ~ 3 cup flour
-200 gr zahar                                                                         -200 G sugar

Pentru crema                                                                 For cream
-2 kg smantana fermentata( adica din aia acruta nu pentru frisca)       2 Kg of sour cream
-200 gr zahar                                                                    200 G sugar
-coaja de la o lamaie oprional                                             zest of one lemon oprional
-zeama de la jumate de lamaie optional                              juice from half a lemon optional
-vanilie (eu nu am pus   )                                              vanilla


Mod de preparare
Se amesteca intr-un vas  ouale cu zaharul dupa care se adauga miere si untul si se pune la bain mare, se amesteca pana cand incepe sa se topesca zaharul, dupa care se adauga bicarbonatul( compozitia isi va dubla volumul)

se amesteca bine se mai lasa foarte putin apoi se toarna compozitie peste 2 pahare de faina si se amesteca daca este necesar se mai adauga inca un pahar, aluatul trebuie sa aibe consistenta plastiline, daca pot zice asa. Se imparte in 10 parti egale si se tine acoperit cat se lucreaza fiecare foaie in parte sa nu se intareasca.





Se intinde o foaie cu sucitorul foarte subtire cat sa se vada suprafata de lucru, apoi se decupeaza cu ajutorul unei rafrurii forma si se aseaza in tava se coace timp de cateva minute la foc mare 180-200 C atentie ca se ard foarte repede , foile trebuie sa fie auriu-maronii. Cu o parte din resturi le-am copt insa nu de la toate foile, unele le-am adunat si am format alte foi.
La crema totul este mai simplu, se bate smantana cu zaharul se adauga coaja de la lamaie si zeama.

Asamblare: se unge fiecare foaie cu o cantitate sufienta de crema( nu va speriati ca aceasta este moale nu cum v-ati obisuit sa fie). Eu nu am facut tortul foarte inalt asa ca au iesit doua:) potrivite.
Cu mariginile coapte de la voi am tapetat marjinea tortului si anume le-am mixat la blender cat sa iasa un praf asemanator cu pesmetul.
...credeti-ma  e o nebunie acest tort...

3 comentarii:

ABONEAZATE LA FEED

s-ar putea sa iti placa si

Related Posts with Thumbnails

iubiti frumosul, iubiti-va pe voi si pe cei de linga voi, iubiti sa fiti sanatosi....respectati-va

aboneaztate la acest blog