joi, 23 iunie 2011

Dulceata de nuci






Ingrediente
pentru 100-120 nuci verzi
-1 kg zahar
-1 lamaie
-optinal 1-2 bucati scortisoara

Mod de preparare
Se folosesc nucile verzi inainte de a se intari coaja si miezul. Se curata de coaja verde pana la coaja propriu zisa(e alba) si se pun in apa rece( pe masurace se curata) se tin in apa,  acoperite cu o farfurie ,o zi si se schimba acesta de 3 ori, apoi se scurg se limpezesc si se pun in siropul pregatit din 1 kg zahar, 1/2 l apa, zeama de la lamaie. Se fierb impreuna pana cand se leaga siropul bine( se fac incercari pe o farfurie)
Dupa ce e gata se ia spuma si se pune in borcane, se capseaza se intorc cu fata in jos pana la racire.

2 comentarii:

  1. nu am facut niciodata acesta dulceata,in primul rand din lipsa de nuci si apoi din lipsa de stiinta.era o varianta cu sa tii nucile in zeama de var.asa ca pe mine mau pierdut la faza asta.e drept ca n-am cercetat acum ce insemna chestia asta pe vremuri.eu ma gandeam la varul de pe pereti.dar romit sa ma revansez.am sa postez aici ce am aflat.

    RăspundețiȘtergere
  2. cum? in zeama de var, chair am sa caut pe net ca m-ai facut tare curioasa...nu am mai auzit o fi o metoda mai ciudata...dulceata asa o face mama asa o face mama soacra asa o fac si eu...si e foarte buna...

    RăspundețiȘtergere

ABONEAZATE LA FEED

s-ar putea sa iti placa si

Related Posts with Thumbnails

iubiti frumosul, iubiti-va pe voi si pe cei de linga voi, iubiti sa fiti sanatosi....respectati-va

aboneaztate la acest blog