duminică, 17 octombrie 2010

Deliciu de toamna/ (prajitura cu iaurt)

Am mai facut aceasta prajiturica, insa de data aceasta am schimbat blatul e unul dupa parerea mea si a amatorilor de prajituri mult mai potrivit pentru aceasta prajitura.  Blatul este defapt o prajitura in sine; o reteta frantuzeasca" Prajitura din nuci si pesmet" pregatita de Laura Calder la emisiunea Sa gatim frantuzeste. 
Astfel am facut o combinatie dintre acest blat si crema iar rezultatul a fost spectaculos.





Indrediente
Blat:
- 3 oua
- 3 linguri pesmet
-25 gr unt
-100 gr nuci (o cana)
-3 linguri zahar

Crema:
-600 gr iaurt
-200 gr frisca lichida
- 6 linguri zahar
-2 plicuri gelatina
- esenta de lamaie
- 1 mar 
-1 gutuie
Mod de preparare


Blat: separam albusurile de galbenus. Galbenusurile se bat cu o lingura de zahar si o priza de sare . Se aseaza vasul pe alt vas in care fiarbe apa si se bate pana cand devin albiciaose(dureaza f putin) apoi se lasa deoaprte. Albusurile se bat si ele spuma apoi se adauga zaharul continuind sa le mixam.

Nucile se pun la robot cu 3 linguri de pesmet si le mixam .(eu am facut acest procedeu intr-un vas adanc si le-am pisat bine cu un facalet adaugand la fel pesmet)
Se pune o lingura de albus in compozitia cu galbenusuri se amesteca usor apoi nucile, untul se amesteca bine si iarasi albusuri. Se taona totul intr-o tava cu hartie de copt si se coace 35min.


Crema: Se hidrateaza gelatina. se amesteca iaurtul cu zaharul pana cand se topeste acesta, frisca se bate bine. Se taie felii marul si gutuia se pune apa cat sa le acopre 3linguri de zahar si se lasa sa fiarba 5 min.

Dupa ce s-a hidtatat gelatina se topeste pe baie de abur. Se amesteca iaurtul cu frisca, esenta si gelatina( aici trebuie sa lucram rapid)Se pune peste blat(care e in aceiasi tava ) un pic de crema apoi felii de mere iarasi crema felii de gutiu, si la final crema.

Se orneaza cu felii de mere sau gutui si nuci, grema de caramel ( sau cum vreti voi) .
Se da la frigider cel putin 2 ore.

2 comentarii:

ABONEAZATE LA FEED

s-ar putea sa iti placa si

Related Posts with Thumbnails

iubiti frumosul, iubiti-va pe voi si pe cei de linga voi, iubiti sa fiti sanatosi....respectati-va

aboneaztate la acest blog