marți, 20 martie 2012

Savarine

Cui nu ai plac savarinele? Simple si delicioase, iti aduc aminte de copilarie si nu numai ... in plus sunt atat de simplu de realizat. 
Nu e prima reteta de savarina pe blogul meu insa aceste am zis sa fie prezentate intr-un mod diferit decat cel obisnuit de voi. Am mai postat o reteta de savarine (pui de savarina) insa acestea sunt un pic diferite in sensul ca in loc de pesmet am folosit gris.
 Reteta este preluata de pe www.retetecalamama.ro






Ingrediente

4 oua
4 linguri si jumate de pesmet
4 linguri de zahar
1 praf de sare
sirop:
1 pahare de apa
0.5 pahar de zahar
 esenta de rom/ vanilie

-200 ml frisca
-dulceata de capsuni

Mod de preparare
Se separa ouale, galbenusurile se bat cu 3 linguri de zahar pana cand acestea  se albesc. Albusurile se bate bine apoi se adauga cate putin zahar( cele 3 linguri).

 In compozitia de galbenus se adauga pesmetul apoi albusurile batute cate putin pana la omogenizarea completa. Se obtine un aluat spumos.


Se ung formele cu unt si se tapeteaza cu faina(eu am folosit pesmetul).

Se toarna compozitia in forme si se dau la cuptorul incins in prealabil la 190 C timp de 15 min.
Intre timp se prepara siropul: se pune la fier apa cu zaharul se lasa sa dea cateva clocote si se aduga esenta.
Dupa ce s-au copt savarinele se scot din forme si se insiropeaza si se aseaza pe un platou/tava.
Se bate frisca bine daca e cazul se adauga zahar pudra. Cu acesta se umplu savarinele. 
Eu m-am abatut de la varianta clasica de a taia un capac savarinei si a le umple cu frisca , le-am ornnat cu frisca si capusni din dulceata.

2 comentarii:

ABONEAZATE LA FEED

s-ar putea sa iti placa si

Related Posts with Thumbnails

iubiti frumosul, iubiti-va pe voi si pe cei de linga voi, iubiti sa fiti sanatosi....respectati-va

aboneaztate la acest blog