luni, 15 ianuarie 2018

Sfogliatelle

Am ramas datoare cu o reteta care am publicat-o pe fb aceasta vara si in sfarsit am reusit sa o postez si pe blog.



Un produs italian de patiserie cu o crema fina de ricotta si gris, scortisoara si portocala confiata. Un deliciu cu care am participat la concursul#MakeLifeDelicious cu aromele Italiei in aceasta vara si am castigat premiul mult visat :)














Ingrediente:
Pentru 19 mini sfogliatelle
-250 gr zahar
-15 gr miere
-80 ml apa
-un praf de sare
-100 gr unt moale de 82% grasime
Umplutura
-200 ml lapte
-50 gr zahar
-70 gr gris
-250 gr ricota
-1 ou(am folosit de tara si a iesit compozitia galbena 
-coja de portocala confiata 1 lingura
-jumate de baton de vanilie
- un varf de cutit de scortisoara
Mod de preparare
1. Pentru prepararea aluatului se pune intr-un bol faina si sarea, se adauga mierea si treptat adaugam apa, amestecand pana cand obtinem un aluat ferm.
2. Se transfera pe masa de lucru si se framanta aluatul timp de cateva minute pana se inmoaie si este maleabil. Se lasa apoi deoparte timp de 30 min. si se acopera cu un prosop.
3.Dupa cele 30 min. se imparte aluatul in 4 bucati. Daca aveti o masina de facut paste procesul este mult mai simplu, se trece prin masina de paste pana cand obtineti o foaie foarte fina de aproximativ 1mm. Eu nu am, asa ca am folosit suciotorul pana am obtinut grosimea dotita. Important e sa nu fie foi late si inguste ci lungi de marimea lor depinde cat de mari/mici vor fi sfogliatellele.
4. Cand foaia este subtire se unge cu unt si se ruleaza incepand dintr-o margine obtinand o" tigareta". Apoi se intinde a doua foaie se unge cu unt si se ruleaza in continuare. Repetam procesul pana terimam foile. Dupa care se inveleste in folie alimentara si se da la frigider intre 1-2 ore.
5.Intre timp facem umplutura, se pune laptele, zaharul, un varf de sare intr-o cratita cu fund dublu la foc potrivit, cand ajunge la punctul de fierbere se toarna grisul in ploaie si se amesteca pana cand se ingroase si este gatit. Apoi se pune intr-un castron si se lasa sa se raceasca. Cand este rece se amesteca cu ricotta, oul, scortisoara si coaja confiata.
6. Se incalzeste cuptorul la 180 C. Se pune hartie intr-o tava de copt.
7.Scoatem rola de aluat din frigider si cu un cutit subtire taiem felii de 1 cm grosime.Cu ajutorul degetelor aplatizam usor impingand afara discul din centru pentru a forma un con.
8. Cu o lingurita umplem acel gol creat cu ricotta si asezam in tava de copt. Repetam procesul.
9.Se coace produsul timp de 25 min sau pana cand este auriu. Se lasa apoi sa se raceasca si se pudreaza cu putin zahar pudra.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

ABONEAZATE LA FEED

s-ar putea sa iti placa si

Related Posts with Thumbnails

iubiti frumosul, iubiti-va pe voi si pe cei de linga voi, iubiti sa fiti sanatosi....respectati-va

aboneaztate la acest blog