miercuri, 13 ianuarie 2016

Bomboane fondante

Am facut cu ceva timp in urma la botezul unei printesici(nana baietelului meu) bomboane fondante.( vezi in poza bomboanele mov, am pierdut pozele cu bomboane separat, nu stiu prin ce fisiere daca le gasesc promit sa devin cu poze clare) 
Reteta de inspiratie a fost de pe http://www.bubulinagospodina.com/bomboane-fondante/

Nu pot sa va spun cate emotii am avut pentru realizarea acestora, nemaifacand inainte, dar spre surprinderea mea mi-au iesit din prima si am si detronat niste reguli de baza invatate la cursul de cofetar ;)


asa dar pentru a face aceste minunate dragalasenii dulci aveti nevoie de :
Pentru a face fondantul 
1 kg zahar
1 lingura de miere 
- sucul de la jumare de lamaie

Desigur ca nu ve-ti face bomboane din toata cantitatea dar o puteti pastra in frigider in cutii ermetic inchise si face ori de cate ori doriti sau sa injumatati cantitatea;)

Mai inati de toate va trebuie un bol de inox. Eu am folsit bolul de la cantar ca era sigurul de inox care il aveam prin casa :))
Intr-o craticioara cu fund dublu se pune zaharul si apa atat ca sa il acopere, dam la foc mediu si cu o pensula, care o umezim in apa, stergem peretii vasului, daca face spuma adunam si spuma.
Dupa ce incepe sa fiarba siropul putem face proba si anume se toarna cateva picaturi intr-un pahar cu apa rece, daca se formeaza bobite atunci este gata daca nu mai lasam sa fiarba si repetam procedeul pana la rezultat.
Punem zeama de lamaie si mierea, amestecam si turnam in bolul de inox scos de la congelator. Cu ajutorul mixerului mixam pana cand se inatreste.( Veti vedea ca pe masura ce se mixeaza se albeste compozitia si se intareste.)

Dupa cum am spus se poate pastra la frigider. Ca sa folosim compozitia de la frigider se incalzeste pe baie de abur putin iar pentru a o face mai fluida si a glazura, daca nu se topeste destul la abur se poate adauga o lingura de apa.

Bombonele se pot face simple la interior sau in amestec cu 2 linguri de cacao la 100 gr fondant, arome, nuci maruntite, alune, stafide. Pentru glazura se folosesc coloranti alimentari( nu uitati sa topiti fondantul pe baie de abur pentru fluidizare apoi puneti putin colorant. Se trece fiecare bomboana modelata prin fondantul colorat sau simplu si se pune pe o farfurie sau gratar.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

ABONEAZATE LA FEED

s-ar putea sa iti placa si

Related Posts with Thumbnails

iubiti frumosul, iubiti-va pe voi si pe cei de linga voi, iubiti sa fiti sanatosi....respectati-va

aboneaztate la acest blog