miercuri, 18 octombrie 2017

Bors rusesc cu sfecla

Un bors de sezon care poate fi facut atat cu carne de vita cat si in varianta aceasta cu legume, important e sa aibe sfecla rosie. 
Sincer sa va spun am urat ciorba asta cand eram mica pentru ca ne-o faceau la gradinita si era gatita oribil, avea un gust aiurea, in schimb o mancam cu mare drag cand o facea bunica, si chiar o rugam sa o faca in prezenta mea  sa invat si eu, da da, eram mica dar imi placea sa stiu sa gatesc :),  Diferenta era ca bunica calea legumele sau mai bine zis le "inadusea" cu capac( cum zice ea) si asta face diferenta. 
Chiar daca varianta prezentata de mine vi se pare una "lenoasa" eu asa am invatat-o de la bunica, rusoaica la origini.
Asa ca daca urmati reteta intocmai credeti-ma ca o sa va placa, chiar daca vi se pare ciudata sau diferita .




Ingredinete
-1-2 sfecle rosii
-2 morcovi
-2-3 cartofi
-1/2 varsa marime medie adica ~ 500 gr sau mai putin
-1 ceapa
-0,4 l bors sau depinde de cat de acru va place
-3 litri de apa
-3 linguri ulei
-patrunjel
-leustean optional
-smantana pentru servit

Mod de preparare

Se curata legumele , se spala, apoi se dau prin razatoarea mare, ceapa  si cartoful se taie cubulete, iar varza se toaca ca pentru salata.
Intr-o oala se incinge uleiul, cel mai bun iese in oala de tuci, nu stiu de ce dar e gustul diferit,  apoi se pun legumele se se soteaza cu capac, cand s-au inmuiat se pune apa se se lasa sa fiarba. Dureaza undeva 15 min sau mai putin. Cand sunt gata se adauga borsul, se alasa sa dea un clocot apoi se ia de pe foc si se adauga verdeata tocata.
Se servescu cu smantana.

Pofta buna!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

ABONEAZATE LA FEED

s-ar putea sa iti placa si

Related Posts with Thumbnails

iubiti frumosul, iubiti-va pe voi si pe cei de linga voi, iubiti sa fiti sanatosi....respectati-va

aboneaztate la acest blog