marți, 17 octombrie 2017

Pepeni la borcan in saramura

Pepeneii murati sunt muraturile mele referate si cum nicodata nu am rabdare sa astept timpul de murare recurg la metoda "la borcan" care este mai rapida si timpul de murare mult mai scurt, asta datorita faptului ca sunt taiati felii. Cum anul acesta mama a avut pepeni in gradina am facut destule borcane cu peneni si deja a ramas doar unul. Cine mai pune pepeni in luna august? Eu cred, dar nu imi pare rau ca tare buni au mai fost. Acum am repetat iarasi reteta pentru iarna. Asa ca va impartasesc si voua cu mare drag.

Ingrediente

-Pepeni verzi
-Morcovi 
-telină cu  frunze
-Hrean
-Sfecla roșie
-Boabe coriandru 
-Boabe piper
-Căței de usturoi
-Frunze de vișin
-1 lingura sare de murături la 1 litru de apa

Mod de preparare
Eu am avut borcane de 3 litri dar se pot pune si in borcane mai mici , in cazul acesta taiti felii mai mici.
Pepenii se spala apoi se taie in 4 dupa care in felii groase de aproximatix 2 cm. 
Se curatat morcovul, telina, hreamul si se taie bucati pai sa zic, Se aseaza la fundul borcanului cateva frunze de telina, visin, apoi incepem cu penenii felii, printre ei pune usturoi, hrean, frunze de telina, iar la final boabe de coriandru si piper aproximativ jumate de lingurita. 
Se pune in fiecarea borcan cate o felita de sfecla rosie  , dar este o etapa optionala dupa care se face saramura.
La 1 litru de apa se topeste 1 lingura de sare pentru muraturi, NU folisti sare iodata se vor strica muraturile, dupa care se toarna peste pepeni. 
Peste cateva zile cand incepe sa fermenteze se "vantura" adica se scoate zeama din borcan si se toarna inapoi , prodeceu care se repeta de 2-3 ori.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

ABONEAZATE LA FEED

s-ar putea sa iti placa si

Related Posts with Thumbnails

iubiti frumosul, iubiti-va pe voi si pe cei de linga voi, iubiti sa fiti sanatosi....respectati-va

aboneaztate la acest blog