marți, 30 mai 2017

Entrement cu ciocolata si visine, jeleu de visine si lime

Pentru ziua sotului am decis sa fac ceva special si diferit de pana acum. Prima data am facut acest gen de tort acum doi ani  pentru aniversarea noastra si am fost foarte incantata de finetea tortului. Pentru prima data am vazut acest gend de tort pe blogul Oanei sau Olgutei cum o mai stim , care este o maiesta in acest domeniu...eu mai am o multime de invatat :)) dar cum se spune pana nu testezi si nu gresesti nu ai cum sa perseverezi.
Sa revin la tort si povestea lui. Acum cateva zile a fost ziua sotului si pentru ca imi propusesem sa fac ceva special si diferit fata de torturile cu care i-am obisnuit am zis sa imi complic existenta si sa fac acest gen de tort. BUUUN....dar cu ce creme...si am butonat...si am butonat...nimic sa imi fie pe plac...in fine am zis ca fac ceva cu nuca de cocos, da de unde, copilul vrea ciocolata...ciocolata sa fie, si cu ce merge ciocolata...mm menta am zis eu dar celui mic nu o sa ai placa, ceva tarie 😇dar nu are voie ca e piticul...tot am pus putin in jeleu si asa nu ai place jeleul...hai sa fie cu visine ca tot vazuse ceva pe blogul Oanei cu ciocolata si visine,,, bun...visine am luat dar ce altceva...si uite ca dupa un alt experiment de al meu( ca as le spun euP) am vazut ca merge foarte bine cu iaurt si am zis sa combin iaurtul cu lime si ....taataam... asa sa fie.
Glazura oglina...ce sa zic, e aproape bine dar mai am de invatat pana ajunge la perfectiune

Blat
-4 oua
-4 linguri zahar
-4 linguri faina
-1 lingura ulei

crema de ciocolata
-100 gr ciocolata 75%
-400 ml lapte
-100 gr zahar
-2 galbenusuri
-1 lingura amidon
-10 gr gelatina
-200 ml frisca
-1 ceasca visnine congelate am avut

Jeleu de visine
500 gr vinine
-150 ml apa
-70 g zahar
-8 grame gelatina
-45 ml apa pentru hidratat gelatina
-putina visinata sau orice alta tarie aromata 50 ml 

Crema lime
-300 gr iaurt
-300 gr frisca
-1 lime
-150 gr zahar
-10 gr gelatina +50 ml apa

Glazura oglinda
-180g zahar
-45ml apa
-200ml frisca lichida
-45ml lapte
-60gr  miere
-11g gelatina
-55ml apa rece
-colorant rosu

Mod de preparare

Blat

Se separa galbenusul de albus, albusurile se bat spuma apoi se adauga zaharul cate putin, apoi galbenusurile iar la final faina. Se toarna in tava rotunda de diametru 22cm si se da la cuptor 180 C incins in prealabil timp de 30min. Se lasa dupa care sa se raceasca

Crema de ciocolata
Se pune laptele intr-un vas cu fund dublu la incalzit, intre timp batem galbenusurile cu zahar pana devin albe apoi adaugam amidodul, peste turnam laptele si amestecam energig, punem iarasi pe foc , amestecam continuu si lasam sa dea cateva clocote, apoi adaugam ciocolata si luam de pe foc, Acoperim cu o folie si lasam sa se raceasca. Cand s-a racit aduagam gelatina hidratatata si topita pa baie de apa amestecam bine, frisca batuta si visinele.

Blatul racit se taie in doua, se pune crema de ciocolata al doilea balt si dam la congelator.

Intre timp pregatim jeleul.

Se amesteca apa si zaharul si se lasa sa dea in clocot punem visinele si luam de pe foc. adaugam gelatina hidratata si amestecam bine. la final visinata. Cand e la temperatura camerei turnam compozitia intr-o tava rotunda mai mica eu am avut de 18 cm. si dam la congelator pana se prinde. Dupa care se scaote si se aseaza peste blatul de tort.

Crema de iaurt.

Se amesteca iaurtul cu zaharul, si zeama de lime. Frisca se bate bine, gelatina se hidrateaza si se topeste pe baie de apa dupa care se amesteca cu iaurtul si frisca. 

Se scoate din inel blatul cu creme si se aseaza un inel mai mare de 26 cm am avut si se toarna crema. Se da la congelator pentru cateva ore.

Glazura oglinda

Se pune zaharul cu apa la fiert pana cand se obtine un sirop gros. Laptle, frisca se aduc la punctul de fierbere apoi  se toarna in fir subtire siropul obtinut. Se adauga mierea se amesteca , se ia de pe foc si se adauga gelatina hidratata si colorantul. Se lasa sa se raceasca iar cand ajunge la temperatura camerei se poate toarna peste tortul congelat , tortul se pune peste un gratar si il acoperim cu glazura.  Dupa care se da la frigider.

Eu am colorat glazura in doua culori dupa cum se vede , iar aici va puteti juca cu imaginatia atat la decor cat si la culori. 

hihi...sa vedeti ca nu sunt singura la poze :))

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

ABONEAZATE LA FEED

s-ar putea sa iti placa si

Related Posts with Thumbnails

iubiti frumosul, iubiti-va pe voi si pe cei de linga voi, iubiti sa fiti sanatosi....respectati-va

aboneaztate la acest blog