marți, 4 ianuarie 2011

Kiwano sau castravete afircan (Cucumis metuliferus)




          Cand am vazut pentru prima data un kiwano(asta vara) nu am avut incredere daca o sa imi placa sau nu aceast fruct/leguma, il cultiva unchiul meu, asa ca am incercat cu mare incredere pana la urma, rezultatul... mi-a placut la gust, e o combinatie intre castravete si kiwi. Dupa documetari intense:) am gasit ca poate fi folosit ca atare dar si atat la dulciuri cat si in mancaruri. Folosit la prepararea salatelor  in combinatie cu sare si zeama de lamaie dar si la prepararea cocteilurilor . Contine putine calorii astfel poate fi foloit la diete.


Original din desertul Kalahari, Africa.Este cunoscut sub mai multe denumiri in afara de cea enuntata deja. Astfel, el mai apare sub forma melano, castravete African cu coarne, pepene jeleu, pepene cu coarne iar in Franta este numit metulon. 


Forma este usor ovala, culoarea este galben-portocalie iar coaja este tepoasa. Sub scutul plin de coarne, freamata o pulpa gelatinoasa, verde, stropita cu sute de seminte. Gustul este un melanj fascinant dintre ananas, castravete, lime si banana, o desfatare a simturilor. Kiwano melano se poate mandri cu un continut bogat de vitamine, dar mai ales cu proprietati minunate in domeniul beauty. Piureul de castravete african aplicat pe fata si gat confera luminozitate tenului.(http://artige90.blogspot.com/2009/08/fructele-exotice.html)


Este utilizat in marile restaurante in deosebi pentru decorare dar si ca desert sau in inghetata.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

ABONEAZATE LA FEED

s-ar putea sa iti placa si

Related Posts with Thumbnails

iubiti frumosul, iubiti-va pe voi si pe cei de linga voi, iubiti sa fiti sanatosi....respectati-va

aboneaztate la acest blog